2013. május 2., csütörtök

Anikó táska készítésének menete

Ahogy ígértem, ez a bejegyzés az Anikó táska elkészítéséről szól.

Anikó táska

Szükséges anyagok, kellékek:
- 0,5 m mintás pamut vászon külső résznek
- 0,5 m anyag bélésnek (ez lehet vászon, vagy bármilyen más anyag, pl. én pamut jersey-t használtam a szürke táskához, csak azt vetexezni kellett, hogy ne nyúljon)
- 1 m vetex (ha nem kell a bélést vetexezni, akkor elég 0,5 méter is)


A szabásminta egy egyszerű trapéz. A mérete változtatható. A lényeg, hogy a bélésnél a trapéz tetejéből 5 centit le kell vágni, hogy a cipzárt bevarrhassuk. (Ami marad alja, azt el kell látni 1 cm varrásszéllel! )

Kiszabandó részek:
 mintás vászonból:
- 2 db külső rész
- 2 db bélés felső rész
- 2 db 80 x 9 cm fülnek

bélésből:
- 2 db bélés alsó rész
- 1 db téglalap (mérete attól függ mekkora zsebet szeretnél, az enyém 17x22 cm volt)
- 2 db téglalap a cipzáras zsebnek (ez is tetszőleges, én ugyanakkorára csináltam mint a másik)

vetex:
- 2 db külső rész
- 2 db bélés felső rész
Ha akarjuk, akkor lehet a bélést is vetexezni
- a zsebek közül 1-et kell ellátni vetex-szel, de annak a felső széléből kb. 6 centit duplán)

Kiszabott részek a vállpánt nélkül (azt később szabtam ki)
 
Elkészítés:
 
Először felvasaljuk a vetexeket.
Utána felvarrjuk a zsebeket a bélésre.
A sima zseb nagyon egyszerű.
A tetejét duplán visszahajtva levarrjuk, majd a három másik oldalán 1-1 centit bevasalunk és rávarrjuk a bélésre.
 
 Ennél kerülhet kicsit lejjebb is. :)
 
 A cipzáros zseb elkészítésére több tutorialt is találni a neten, én ezzel  a módszerrel készítem.
 
Az eredmény
 
 A felső cipzár bevarrása következik. A mintás szövet hosszabbik oldalának színére rávarrjuk a cipzárt fonákkal felfelé, majd a bélés színét a cipzár fonákára. Ezt megismételni a másik oldallal is.
 
A bélés oldalait összevarrjuk, de az alján hagyunk 15-20 centit a kifordításhoz. A sarkokat levarrjuk (én 5-5 centit mértem a csücsöktől). Duplán varrjunk a tartósság érdekében.
A sarkok kialakítását a táska külsőn is elvégezzük.
 
Sarok levarrása
 
A sarkot levágjuk 1 cm szélt hagyva.
 
Így néz ki  a bélés és a külső, ha elkészültek a sarkok.
 
 
A neheze meg is van. Elkészítjük a füleket: 1-1 centit levasalunk az oldalakon, majd félbehajtva végig vasalunk rajta, majd végig varrjuk őket.
 
 
 
Felvarrjuk a táska külsejének visszájára:
 

 
 


A táska külsejét színével befelé fordítjuk, a bélést színével kifelé, majd az előbbibe beletesszük az utóbbit (így szín-színnel szembe kerül a bélés és a külső) és végig varrjuk a táska tetejét. A fülekre vigyázzunk, hogy a két rész közé essenek!!!
A bélés varrásszélességét 2-3 mm-esre levágjuk. (Csak a bélését.)
Kifordítjuk a táskát és a bélés alját bevarrjuk. A táska tetejét pedig letűzzük.
 
A kész táska valahogy így néz ki. :)
 
 
 
 
 
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése